ORGANIZARE

Cum să bei apă – câteva idei verificate

” Cum reușești tu să bei apă exact cum scrie la carte? Chiar și în excursie, cum te ții de program?” mă întreba nu demult o prietenă, în timpul aventurii noastre la New York. ” E simplu. M-am disciplinat să fac asta. Nu dintr-o dată, ci treptat. Iar acum nu mai este o chestie de autodisciplină, ci de obișnuință.”  Hai să vedem câteva întrebări firești și metodele care pe mine m-au ajutat. Poate îți vor fi de folos  în a afla cum să bei apă mai multă pe parcursul unei zile.

1.Ce fel de apă să beau?

După ce am încercat mai multe mărci de apă îmbuteliată, cu conținut variat de substanțe minerale, cu pH-uri diferite și prețuri mai mult sau mai puțin justificate, am ajuns la concluzia că pentru mine apa de la robinet este cea mai bună. Bineînțeles, am investit într-un filtru de apă performant, care asigură atât reținerea substanțelor nocive, cât și eliminarea microorganismelor.

Bineînțeles că poți bea apă îmbuteliată, însă personal am unele rețineri la sursele din care provine apa, modul de depozitare și de îmbuteliere. Parcă totuși un bidon de plastic ținut la temperatură ridicată (sau în soare) pe timp de vară nu este cea mai sănătoasă combinație. Să mai discutăm despre factorul major de poluare pe care îl reprezintă PET-urile?

2.Câtă apă trebuie să beau zilnic?

Aici răspunsul aparține specialiștilor, care și ei au păreri diferite asupra cantității de apă pe care trebuie să o consume zilnic o persoană. Însă o cantitate de 1,5-2 litri de apă cred că este rezonabilă pentru orice persoană adultă. Bineînțeles că această cantitate variază în funcție de mai mulți factori, cum ar fi: stilul de viață activ sau sedentar, anotimpul, meniul zilnic, vârsta, eventuale afecțiuni medicale. Așadar, ia în calcul acești factori înainte de a te compara cu alte persoane care afirmă public că beau 3 litri de apă pe zi.

Crește cantitatea consumată în mod treptat. Dacă acum bei maxim 500 ml de apă pe zi, cu siguranță te vei uita îngrozită la un bidon de 2 l și vei fi sigură 100% că nu vei putea să bei toată apa aia într-o zi. Perfect adevărat. Nu acum, deodată. Dar dacă îți vei crește treptat cantitatea de apă consumată, fără să te forțezi, vei reuși. Important este să începi, și să te preocupe subiectul.

3.Când trebuie să beau apă în cursul zilei?

Simplu: pe tot parcursul zilei. Bineînțeles, este preferabil să începi cu o cană de 300 ml băută imediat după ce te-ai trezit. După somn, corpul este deshidratat și astfel vei înlocui fluidele pierdute în cele opt ore de odihnă. Apa este indicat să fie călduță sau la temperatura camerei și în ea poți adăuga un pic de zeamă de lămâie și o linguriță de miere de albine. Pentru început, te poți obișnui să bei apă dintr-o carafă adusă pe noptieră cu o seară înainte. Astfel apa este la temperatura camerei, iar gestul de a lua cana în mână imediat după ce ai deschis ochii este destul de simplu de a intra în disciplina dimineții.

Ca regulă, este bine să bei apă înainte și după masă cu 30 de minute, dar nu în timpul mesei. Dacă bei apă în timpul mesei, aceasta va dilua sucurile gastrice și va îngreuna digestia. Apa băută înainte de masă poate da o senzație de sațietate, foarte potrivită dacă te străduiești să scazi în greutate.

Seara este indicat să mai bei o cană de ceai, de exemplu, dar doar dacă acest lucru nu va avea drept consecință trezirea peste noapte pentru a merge la baie. Dacă acest disconfort apare, atunci este bine să bei ceaiul măcar cu o oră înainte de ora de culcare. Este însă important să asiguri organismului hidratarea și pe timpul orelor de somn.

4. Cum să mă obișnuiesc să beau apă la birou?

Ia-ți apă de acasă pentru programul de muncă. Pregătește două bidoane de 500 ml cu apă, cu o seară înainte. Nu baza că vei cumpăra un bidon de apă în drum spre birou – știi că ești pe fugă și vei uita. Iar dacă apuci să intri la muncă, nu vei mai face o pauză prea curând. Pe de altă parte, bidonul de 2 litri va fi așezat undeva jos, sub birou sau lângă scaun – destul de greu să dai cu ochii de el, nu? Un bidon de 500 ml îl poți așeza pe birou/spațiul de muncă fără să te încurce și îl vei avea mereu în raza ta vizuală. Iar asta înseamnă că gestul de a-l apuca și de a bea 5-6 înghițituri de apă va fi mult mai frecvent. Poate că băutul din bidon nu este cel mai elegant gest, însă de când am vărsat o cană de apă peste tastatură … am lăsat eleganța deoparte, în favoarea aspectului practic.

5.Nu prea îmi place să beau apă- nu are niciun gust

Ghinion! Apa e incoloră, inodoră și insipidă. Însă putem găsi o soluție – aromeaz-o cu ce îți place. Poți folosi zeamă și felioare de lămâie, mentă puțin zdrobită, chiar și un pic de ghimbir.

Îți poți face ceaiuri de plante diverse, pe care le răcorești și le pui la bidon. Însă ai grijă să alegi ceaiuri care nu sunt doar un amestec de coloranți și arome artificiale – nu faci nicio binefacere corpului tău dacă îl hidratezi cu chimicale.

Când ieși la o terasă poți comanda o limonadă simplă sau cu adaosuri diverse, în loc de un fresh sau cocktail pline de calorii. Sau poți cere doar o apă plată la temperatura camerei – sigur va fi subiect de glume și ironii pentru prietenii de la masă.

6.Eu mereu uit să beau apă

Pune-o la îndemână, în zona în care lucrezi. Dacă ții bidonul pe birou este imposibil să nu dai cu ochii de el. Te vei întrerupe din lucru doar 5 secunde în care bei 3-4 guri de apă, nimic mai simplu. Mergi mult cu mașina? Pune bidonul în suport sau pe scaunul din dreapta – la semafor sau într-un blocaj de trafic ia sticla și hidratează-te.

Ai senzație de foame din când în când? Înainte de a pune mâna pe biscuiți sau covrigei bea câteva guri de apă – e posibil de fapt să îți fie sete, nu foame.

Asociază băutul apei (în formele ei plăcute – limonadă, aromată, ceai) cu o activitate pe care o faci din plăcere: cititul, urmărirea unui film, o baie relaxantă.

Ca ultimă soluție, instalează-ți o aplicație pentru urmărirea consumului de apă, sau setează-ți alerte de reamintire pe telefon.

Ca răspuns la orice întrebare:

Apa îți hidratează organele interne și le face să funcționeze optim

Apa reglează metabolismul și ajută la menținerea greutății

Apa este esențială pentru digestie și transportarea substanțelor în organism

Apa ajută la eliminarea toxinelor din organism

Apa previne constipația

Apa dă elasticitate pielii

Apa te ajută să fii energic și să înlături oboseala

sursa foto: pixabay

 

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *